Wielkosc czesci wspornikowej kolnierza waha sie od ok. 100 mm do 250 mm

Wielkość części wspornikowej kołnierza waha się od ok. 100 mm do 250 mm. Zwraca uwagę nietypowe usytuowanie zakotwień oraz umieszczenie żeberek wzmacniających jedynie przy dwóch krawędziach, gdyż pozostałe dwie krawędzie są usztywnione elementami umożliwiającymi zaczepienie cięgien. Kołnierz stanowi pod względem konstrukcji przykład najbardziej typowy. W miarę możności należy unikać tego rodzaju skrzynkowych ustrojów kołnierza, najłatwiej przez zwiększenie jego wysokości co w omawianym przypadku było łatwe do wykonania. Rozwiązanie kołnierza przy zakotwieniu cięgna za pomocą młotka przedstawiono w dwóch wariantach jeden, gdy młotek zaczepia za specjalne poprzeczne blachy – drugi (charakterystyczny dla systemu stosowanego w Czechosłowacji), gdy młotek zaczepia za górne półki ceowników. To drugie rozwiązanie konstrukcyjne jest prostsze, o ile siły nie są zbyt duże i nie zachodzi konieczność wprowadzenia dodatkowych usztywnień. Wyró żnić można dwa typy oparcia kołnierza na słupie: – prowizoryczne – montażowe dla przeprowadzenia pośrednich operacji w trakcie podnoszenia, – ostateczne. Zwykle jedno i to samo rozwiązanie konstrukcyjne służy obu celom. [więcej w: drzwi poznań, Drzwi wejściowe, drzwi balkonowe ]

Powiązane tematy z artykułem: drzwi balkonowe drzwi poznań Drzwi wejściowe