Elementy blokujace przyspawane do kolnierza i slupa umieszczone sa w planie w ten sposób, aby mijaly sie w trakcie podnoszenia

Elementy blokujące przyspawane do kołnierza i słupa umieszczone są w planie w ten sposób, aby mijały się w trakcie podnoszenia. Podparcie realizowane jest przez włożenie między elementy blokujące kołnierza i słupa płaskownika, pracującego w połączeniu głównie na ścinanie. Podparcia te wymagają jednak pierwotnego podniesienia płyty nieco ponad poziom parkowania, założenia blokady i dopiero wtedy opuszczania na przewidziany poziom. Nie ma też możliwości poprawienia małych błędów wykonania. Dopiero rozwiązanie poniższe spełnia jednocześnie wszystkie wymagania stawiane połączeniu płyty ze słupem. Połączenie jest ukryte wewnątrz kołnierza (nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych), pozwala na blokadę bezpośrednio po osiągnięciu przez płytę przewidzianego poziomu z możliwością automatycznego poprawienia drobnych błędów wykonania i, co jest istotne, blokadę połączenia (kliny) zakłada się od góry płyty. Jest to jedn ak połączenie drogie, materiałochłonne i wymagające względnie dokładnej obróbki. Jego zasada sprowadza się do ukośnego włożenia klinów pomiędzy wystającą z płaszczyzny słupa blachę a elementy kołnierza. [patrz też: giętarka do profili, wieszaki ubraniowe, wzorcowanie mierników ]

Powiązane tematy z artykułem: giętarka do profili wieszaki ubraniowe wzorcowanie mierników