Budownictwo wczoraj i dzis : Renowacja Centrum Sztuki Uniwersytetu Yale im. Louisa Kahna: znaczący moment ochrony architektury

Elizabeth Felicella, dzięki uprzejmości Yale University Art Gallery Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez Common Edge jako How the Restoration of Louis Kahana Yale Art Gallery Pomógł Kickstart Modern Preservation. Mam wyraźne wspomnienie z moich dni jako student architektury w University of California Berkeley pod koniec lat 80.
Podczas pokazu architektonicznego prowadzonego przez Spiro Kostofa w Galerii pojawiła się galeria sztuki Uniwersytetu Yale Louisa I Kahna.
Ładny budynek Pomyślałem,.
Ale co z tymi oknami.
Piętnaście lat później, w firmie Polshek Partnership (obecnie Ennead Architects), zostałem architektem projektu na etapie budowy, nadzorującym rehabilitację tego klasycznego budynku, którego najbardziej wymagającym aspektem było zastąpić.
te okna..
W głębi duszy zrozumiałem, jak podwójnie oszalowana ściana okienna zawiodła niemal natychmiast po ukończeniu budowy.
Kondensacja nagromadziła się między szybami, tworząc mglisty efekt, który zakłócił moje pierwsze wrażenie tego przełomowego budynku.
.
Christopher Gardner To była pierwsza ważna komisja Kahna i był zdecydowany dokonać idealistycznego oświadczenia.
Rzeczywiście można by twierdzić, że to była esencja modernizmu – tworzenie pojedynczych dzieł sztuki, nawet jeśli projekt wypchnął architekturę poza jej granice technologiczne.
Podczas gdy architekci docenili znaczenie osiągnięć Kahna, porażkę szklanej ściany okiennej i.
Lat niecnych zmian.
(jak ujął to New York Times) przyczyniły się do ogólnego przekonania o modernistycznej architekturze, która trwa do dziś: nie wszystkie znaczące budynki są warte ocalenia.
A jednak w czasie, gdy użyteczność tych budynków była wątpliwa, bardziej niż nawet dziś Yale zobowiązało się nie tylko do rehabilitacji, ale także bezproblemowo zintegrować go z większym trójfazowym projektem wartym 135 milionów dolarów, który przebudował całą galerię sztuki Uniwersytetu Yale, proces, który potrwa prawie 20 lat.
Dla pozostałych dwóch skrzydeł, zbudowanych w 1866 i 1928 r., Znaczenie traktowania tych budynków z najwyższą starannością i szacunkiem nie było żadnym argumentem, który musielibyśmy uczynić.
Rehabilitacja w galerii Kahn nie była wtedy dostępna, ale dziesięć lat po ponownym otwarciu stała się znana jako jeden z najważniejszych wysiłków na rzecz zachowania architektury modernistycznej, która jest nawet teraz rzadkim osiągnięciem.
Z okazji dziesięciolecia rocznica rehabilitacji galerii Kahn (dwa pozostałe budynki ukończono w 2012 r.), postanowiłem spojrzeć wstecz na lekcje wyniesione z przywracania modernistycznego klasyka, a także z niecierpliwością na ciągłą potrzebę modernistycznej konserwacji.
Mój proces polegał na wspominaniu z Jamesem Stewartem Polihekiem o jego związku z Kahnem i jego dziełem; powrót do wszystkich trzech galerii na wycieczkę z starszym zastępcą dyrektorem Pam Franks (z którym pracowałem przez cały czas remontu); rozmowa z krytykiem architektury, Jamesem Russellem; i wywiady z historykiem architektury DOCOMOMO na temat pracy, którą trzeba jeszcze wykonać, aby uratować modernistyczne budynki.
za pośrednictwem Common Edge Mój kontrahent Odnawiając w ciągu ośmiu lat, kiedy nadzorowałem szczegóły, które stanowią sedno historycznych prac rehabilitacyjnych, zdałem sobie sprawę, że najbardziej niedocenianym aspektem pracy jest zmuszanie wykonawców do dbania o szczegóły.
łatwym zadaniem w tym przypadku, biorąc pod uwagę, że nie mieli zbytniego powinowactwa do skrzydła Kahna.
Tam, gdzie widzieli matowe szare ściany, wskazywałem subtelny różowy odcień betonu, który wynikał z miejscowego piasku użytego w mieszaninie.
Podczas gdy zmagali się z przestarzałym oświetleniem torów, wskazałem na jego znaczenie jako pierwszego znanego systemu oświetleniowego tego rodzaju.
Kiedy stali się niecierpliwi, gdy wyczerpująco badaliśmy materiały zastępcze dla klatki schodowej, wskazałem na piękną geometrię trójkątnych pionów wznoszących pięciopiętrowy cylinder – ikoniczny rzeźbiarski moment napięcia i płynności.
Ale nie było, dopóki nie miałem Przełom z głównym elektrykiem, że zdałem sobie sprawę z wagi rozwijania wspólnej wizji z tymi ludźmi, którzy muszą być najbardziej zainwestowani w szczegóły.
Podczas jednej z wielu okazji, gdy wykonawcy narzekali na irracjonalność projektu budynku, opowiadał o filmie dokumentalnym Mój architekt, stworzonym przez Nathaniela Kahna, syna architekta, i wydał rok, w którym zacząłem pracę nad galerią.
Kiedy przez wiele tygodni zmagaliśmy się z oświetleniem na klatce schodowej, ku mojemu zdziwieniu główny elektryk zrobił punkt oglądania filmu i poprosił mnie o omówienie tego.
Niedługo potem zauważyłem, że jego wysiłki na nowo ożywiają zmodernizowane oświetlenie bez tworzenia nowego odsłoniętego połączenia na klatce schodowej.
To twórcze wykonanie wielu takich detali, które powodują lub zrywają historyczną rehabilitację, a jeśli wykonawcami są.
Na pokładzie praca jest o wiele trudniejsza.Replaci
[patrz też: naprawa komina, kalkulator grzejników, warunki przyłączenia do sieci energetycznej ]

Powiązane tematy z artykułem: kalkulator grzejników naprawa komina warunki przyłączenia do sieci energetycznej