Budownictwo i architektura : Postmodernistyczna Post-Mortem: Dlaczego musimy przestać używać najbardziej niezrozumiałego Słowa Architektury

Giacomo Pala Mieliśmy nadzieję, że stanie się to na początku lat 2000.
Widzieliśmy, że nadchodzi wraz z otwarciem wystawy.
Postmodernizm: Styl i Subversion, 1970.
1990.
na V & A w Londynie w 2011 roku.
Ale teraz, po ostatnich dyskusjach na temat rzekomego ponowoczesnego odrodzenia ,.
jest wreszcie pewne: słowo.
postmodernizm.
wrócił i tu zostaje.
Ale tak jasne, jak to jest słowo.
Postmodernizm.
jest po raz kolejny modny, nie jest jasne, co mamy na myśli, gdy go używamy.
Rzeczywiście, słowo to zostało użyte, by implikować każde możliwe znaczenie: architekci użyli go do opisania modnych i.
Słodkich.
projekty, niektórzy krytycy użyli go, aby skategoryzować wszystko, co jest kolorowe, podczas gdy niektórzy teoretycy używali go, aby potwierdzić, że z powodu tej koncepcji architektura poddała się technologii lub formie, stając się niczym więcej jak karykaturą własnych domniemanych wartości moralnych .
Czy zgadzamy się z takimi komentarzami, czy nie, jest jeszcze jedna rzecz, którą musimy jeszcze przedyskutować: co.
Postmodernistyczna.
oznaczać.
I jeszcze pilniej: co to może oznaczać dzisiaj.
W końcu, jeśli będziemy musieli raz jeszcze poradzić sobie z jednym z najbardziej zinterpretowanych i sprzecznych słów, jakie kiedykolwiek wprowadzono w naszej dziedzinie, powinniśmy przynajmniej przedyskutować, co to znaczy, zanim go użyjemy.
Adam Nathaniel Furman, Parada tożsamości, 2013.
Zdjęcie.
Gareth Gardner Historycznie rzecz biorąc, słowo postmodernizm .
został użyty w architekturze z podwójnym znaczeniem: jako uproszczone pojęcie postmodernizmu jako stylu lub alternatywnie jako postmodernizm jako postawa.
Jako styl, postmodernizm odnosi się do serii poetyki, która pojawiła się od lat 60., a następnie cyklicznie wróciła do mody.
Od tego czasu, nakładając elementy stylu postmodernistycznego (efekty ironiczne, elementy dekoracyjne, cytaty historyczne i kształty symboliczne) poprzez proces mieszania, wielu architektów zafascynowanych tym słowem nadal podkreśla elementy stylu postmodernistycznego, tworząc ciągły ponowny skład kształtów , symbole i formularze.
Jednak to ironiczne użycie języka architektonicznego, koncentrującego się na przeszłości jedynie jako na sposobie tworzenia nowych form, zwykle unika produkcji jakichkolwiek innowacji.
Nie mogło być inaczej: patrząc na.
Postmodernizm.
jako gatunek architektury, każda reaktualizacja może być tylko stylistyczna i, poza pewnym punktem, fetyszysta.
Druga interpretacja.
postmodernizmu.
wydaje się być znacznie bardziej zachęcający, aby zrozumieć i sformułować to, co dzieje się w dyskursie architektonicznym, a może, aby ostatecznie wyjść poza samo słowo.
Aby wyjaśnić to stanowisko, pozwólcie, że zadam jedno pytanie: skoro każda silna architektonicznie pozycja częściowo rodzi się jako krytyka tego, który poprzedza, jak postmodernistyczni architekci krytykowali swoją pracę.
Próbowali na nowo odkryć kulturowy krajobraz architektury i opracować nowe techniki, aby pokonać retorykę późnego modernizmu i impas, w którym znalazł się ruch.
Ponieważ postmodernizm wyłonił się jako rodzaj etosu przeciwko kulturowym stagnacjom swoich czasów, możemy ponownie rozważyć termin.
Postmodernizm.
jako forma kultury krytycznej, a nie jako grupa kształtów, symboli i form.
Z tego punktu widzenia i choć postmodernizm jest często używany jako epoka lub jako styl poprzedzony ideologicznie tępym modernizmem, a po nim następuje niewysłowiona współczesność, powinniśmy myśleć o.
Postmodernistycznym.
jako ogólną postawę, a nie jako zdeterminowany styl lub okres historyczny.
Innymi słowy, ponieważ postmodernizm pojawił się jako rodzaj etosu przeciwko kulturowym stagnacjom swoich czasów, możemy ponownie rozważyć termin.
Postmodernizm.
jako forma kultury krytycznej, a nie jako grupa kształtów, symboli i form.
W tym sensie postmodernizm staje się przede wszystkim sposobem gry przeciwko regułom: formą awangardy przedstawiającą nieoczekiwanego i oderwanego od dyktatury powszechności.
W ten sam sposób, w jaki Vanna Venturi House zdestabilizował nudną pewność nowoczesnej architektury, tak samo jak własna rezydencja Gehry ego czy Koolhaas.
Villa dall.
Ava, a więc dzisiejsza architektura może nadal, nawet wbrew pozornie zaskakujące (ale jakoś nudne) ekscentryczność dzisiejszej.
Awangardy..
Oczywiście, jest to pomysł, w którym.
Postmodernistyczny.
nie ma nic wspólnego z pojęciem stylu.
Z tego punktu widzenia bycie postmodernistą nie oznacza bycia częścią nowej ery, ani nie odnosi się do określonego stylu; jest to etos zakwestionowania niezadowalających okoliczności dnia dzisiejszego, bez odrzucenia ani obecności przeszłości, ani zrozumienia dzisiejszych nowych warunków i technologii kulturowych.
Ale jeśli tak jest, jaka jest różnica między postmodernizmem a awangardą z początku XX wieku.
Bardzo niewiele, mimo że istnieją dwie główne różnice, które są tak subtelne, jak są ważne.
Odmawiając
[przypisy: mrówka tomaszów lubelski, profile okienne veka, psb stalowa wola ]

Powiązane tematy z artykułem: mrówka tomaszów lubelski profile okienne veka psb stalowa wola